Mnozí lidé už se rozhodli prodávat něco na internetu. Takoví lidé si pochopitelně pořídili své weby, na nich publikovali to, co mohou zákazníkům nabídnout, a pak už jenom čekali a čekají na to, až bude o takové jejich nabídky projeven žádoucí zájem.
Jenže mnozí z těch, kteří si usmysleli podnikat na internetu, se nedočkali toho, co očekávali. A i dnes je tomu tak. I dnes potkáváme nejen weby úspěšné, na kterých se obchody hýbou, tak i ty, jimž se nedaří. A nedaří se jim často jenom proto, že nemají skoro žádné nebo možná také vůbec žádné zákazníky.
Leckterý web prostě něco nabízí široké internetové veřejnosti, jenže žádoucí odezva ne a ne přijít. Nabídka by tu byla, jenže zájem o ni ne. A když není zájem, nejsou pochopitelně ani peníze, kvůli kterým se přece obchoduje.
Ale co s tím má podnikatel nadělat? Jak si počínat, aby opuštěný web sehnal dostatek návštěvníků, kteří by tu uspokojovali své potřeby a dávali podnikateli možnost si vydělat?
Řešení bývá vlastně prosté, a to SEO – e-shop, který je optimalizovaný, totiž daleko lépe odpovídá kritériím, podle nichž jsou nabídky na internetu posuzovány internetovými vyhledávači, a čím lépe je web vyhledávači hodnocen, tím lépe je také nabízený veřejnosti a tím snáze ho lidé najdou.
Optimalizace je prostě spásou mnoha ne zrovna úspěšných internetových obchodníků a dalších podnikatelů. Optimalizací si lze zajistit lepší pozici ve vyhledávačích a tím i daleko větší návštěvnost, která je na počátku každého podnikatelského úspěchu. A i když není u odborně prováděné optimalizace cena SEO zrovna pakatel, nemělo by se právě na této šetřit. Protože často jenom díky ní přijdou na něčí web noví návštěvníci. A teprve pak se tu začnou obchody hýbat a bude dosaženo zisku. Bez kterého samozřejmě podnikání nemá, nikdy nemělo a nikdy ani nebude mít smysl. Protože o peníze tu jde vždy především.